NAMENS DE OUDERS VAN DESTINY HET VOLGENDE:

Aandacht voor Destiny nieuw

Gepost door: Roy ()

Datum: 13 februari 2012 16:09

Na jaren van observatie's onderzoeken gesprekken heb ik de ergste beslissing moeten nemen om mijn dochter op te laten nemen op Ithaka in Kloetinge voor een Jaar behandeling.

Na meer onderzoeken is gebleken dat Ithaka toch niet de juiste plek voor haar was en is ze overgeplaatst naar Amares een kliniek voor onder andere kinderen met een Lichtverstandelijke beperking.

Inmiddels is duidelijk geworden dat Destiny Lichtverstandelijk Beperkt is een grote Emotionele ontwikkelings achterstand heeft en Pdd-nos Subtype McDD en dan zijn er nog meer dingen onduidelijk maar ondertussen zijn we wel een stuk verder gekomen.

Zo'n opnamen in de kliniek duurt een jaar en dan is de behandeling daar klaar en dan word er verder gekeken en advies gegeven over hoe verder.

Wij hebben dus ook een advies gekregen en daar werden wij niet blij van en daar komen we bij een belangrijk punt en vandaar deze website.

Er is voor kinderen zoals Destiny geen plek meer in Zeeland.

De enige plek waar zijn passende behandeling kan krijgen is de kliniek De La Salle en dat is in Boxtel 2 uur en 21 minuten ver.

Dat zou inhouden 3 jaar lang naar Boxtel hoe vaak per week ?

Twee keer drie keer hoe lang hou je zo iets vol ?

Hoe is het voor een kind te weten dat je zo ver bij je famillie vandaan bent ? Hoe is het voor een kind om elke keer zo een lange reis te moeten maken.

Wat als er een noodsituatie zich voor doet hoe snel ben je daar dan ?

Hoe is het mogelijk dat er in geheel Zeeland geen andere behandel plekken zijn voor kinderen die lang durige zorg nodig hebben ?

En ja er zijn plekjes voor kinderen maar dat is allemaal opvoedkundig maar er zijn ook kinderen zoals Destiny die psychiatrische hulp nodig hebben en behandeling.

Wij willen proberen met deze website en er zal nog veel meer infomatie op komen te staan dit grote probleem onder de aandacht te brengen en hopelijk gaan de juiste mensen opstaan en word dit grote probleem opgelost.

De enige oplossing voor deze kinderen is een woongroep helemaal naar hun behoefte en zorg dicht bij hun ouders .

Mensen weten niet hoe het is om een keus te moeten maken om je kind in een kliniek te moeten plaatsen en ja je doet het omdat je hoopt dat je je kind er mee helpt en dat je kind er op vooruit gaat voor de toekomst.

Maar ik weet ook de andere kant van het verhaal.

Ik heb een zeer sterke band met Destiny en ik weet ook dat zei best begrijpt dat ze zorg nodig heeft op haar manier maar ze heeft ook een groot gemis naar mij en dan de rest van haar gezin.

Elke keer als ik weg ga naar het bezoek heeft ze het na twee jaar nog steeds zwaar als er iemand jarig is is ze verdrietig omdat ze weet dat er een verjaardag word gevierd waar zei niet bij is, dat zijn maar hele kleine voorbeeltjes.

En dan te bedenken dat je twee en half uur verder weg bent dan worden de mogelijkheden nog meer beperkt,dan ga je niet even langs als je iets vergeten bent of wat dan ook.

Dus ik zou zeggen voor alle kinderen in zeeland opstaan.

Vandaag 10 februari school advies.

Vandaag hebben wij een gesprek gehad op school voor een advies.

Destiny zit nu in een speciaal klasje waar een plekje is voor haar, omdat ze op amares zit dus je kan het een kliniek plaatsje noemen.

Ik was eigelijk al verbaast over het feit dat de gegevens niet eens geheel duidelijk waren op school waar ze nu toch al een behoorlijke tijd zit. 2jr

En dat heb je het wel over belangrijke gegevens zoals iq en diagnose lijkt me toch wel belangrijk.

Ik kreeg van alles te horen maar dat was me al duidelijk ik weet inmiddels wel hoe mijn dochter in elkaar zit.

Het ergste wat ik vind , dat er gewoon gezegt word… er is geen plek voor Destiny in Zeeland…….. WAT

We hebben het over een meisje van 8 is zei de enige hier in Zeeland.

En nu ? ja en nu sta je met je rug tegen de muur en verplichten ze je bijna tot dingen die je niet wilt.

Ik wil mijn dochter het beste van het beste geven maar wel bij ons in de buurt en niet ergens ver weg, het liefst thuis met alle hulp die nodig is want ze hoort bij ons

Wij willen nu ook echt door zetten, eerst een stichting oprichten.

Maar daar hebben we een begin potje voor nodig omdat we naar de notaris moeten en dan kost geld.

Als we dat voor elkaar hebben kunnen we beginnen met sponsers zoeken een pand en alles wat er bij nodig is…

Het is erg veel werk en hard werken maar we staan er voor 100 % achter dat wij dit willen gaan doen.

Een woongroep voor kinderen beginnen met een meervoudige diagnose die een plek nodig hebben waar ze kunnen wonen met alle hulp en begeleding die nodig is , in de buurt van hun ouders en famillie.

Weet u of bent u iemand die kan helpen in welke vorm dan ook neem contact met ons op met een van de volgende email adressen

Wendy Hesseling : wendyhesseling@online.nl

Fam Hesseling : ahesseling@online.nl

Namens ons en Destiny Bedankt