Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Heeft mijn kind MCDD?

  • Jul

    Hallo,

    Ik vroeg mij af of iemand hier weet of er verschillende vormen betreft MCDD zijn?

    Ons kind van 7 jr. staat op de wachtlijst voor naar de kinderpsychiater en ze denken aan MCDD.

    Ik heb natuurlijk gegoogled van hier tot tokio naar mccd, maar kan niet alle antwoorden vinden. Daarnaast komen veel ‘kenmerken’ overeen met ons kind, maar soms valt iets

    juist reuze mee terwijl het iets typerend MCDD is. Daarom vroeg ik mij af of het lichtere vormen zijn of wat dan ook?

    Ik kan natuurlijk wachten tot ze naar de psych gaat voor mijn antwooden, maar hoelang dat nog gaat duren?? ivm wachtlijst hoop ik hier al wat te horen.

    Groetjes Jul

  • Gerrit

    Hallo Jul,

    Ik heb waarschijnlijk zelf MCDD,ben 49j.en nu pas ben ik achter!

    Voor een kind lijkt het me moeilijk te ontdekken,maar als ik terugkijk heb ik het mijn hele leven al gehad en kloppen alle kenmerken die ze opgeven.

    Morgen ga ik naar de GGZ,ik wil zo gauw mogelijk medicatie hebben.

    Groetjes,Gerrit.

  • Jul

    Hoi Gerrit,

    En hoe was het bij het GGZ??'

    Ik lees je berichtje wat laat, sorry.

    Ik heb dan een vraagje voor je.

    Ik hoor natuurlijk verschillende dingen over McDD en schijnbaar weet niemand precies hoe en wat.

    Maar mijn dochter reageert bijv. wel op mij als ik huil. Dan wordt zij ook verdrietig mee.

    Herken jij dat of zeg je nee dat is geen McDD?

    We gaan iig het traject nu in om een diagnose vast te stellen.

    Ik ben erg benieuwd, maar heb mijn twijfels als zoiu het wel zoveel verklaren.

    Trouwens wat ik veel lees is dat je met McDD weinig zelfstandig wonende mensen treft!

    Hoe zit dat bij jou er schijnt maar 5 a 10% goed overweg met McDD te kunnen en zo toch alleen kunnen wonen ed.

    Groetjes Jul

  • Jeannette Nas

    Hallo,

    Heb je al antwoorden over je zoon ontvangen ivm evt MCDD?

    gr Jeannette

  • Jul

    Hoi Jeannette,

    We hebben inmiddels 2 gesprekken achter de rug bij de kinderpsychiater.

    Ze nemen haar de komende 3 maanden in behandeling en hopen daarna met een diagnose te komen.

    Er wordt dus gedacht aan McDD of verschillde angstoornisen.

    Maar het wordt dus wachten op de diagnose.

    Veel komt overeen met McDD, maar goed geen idee of zulke gedragprobleme er ook zijn bij kinderen met angstsoornissen.

    Groetjs Jul

  • Arina

    Hallo Gerrit,

    k Ben verdrietig.. heb nu griep .. zie in mn kinderen terug wat ik heb.. ik was paar weken terug naar een bijeenkomst over kinderen met hooggevoeligheid.. ik zie herken alles terug.

    Heb een moeilijke jeugd gehad voelde geen moederliefde.. was er al enige tijd achter dat zij iets van asperger had.. door schade en schande zeg maar. Want ik houd van haar ondanks het moeilijke contact(band)

    Nu ik het lees vooral mcdd een filmpje op you tube nu valt alles op zn plek.

    Door een ernstig ongeval is mijn relatie met de vader nu gestopt en woon ik alleen. Nu gaat het niet goed.. ik heb hulp gevraagd en heb na 1 gesprek van die persoon gehoord je bent van de hak op de tak etc.. en ik had zelf gevraagd naar ritalin. Want sinds ik alleen ben heb ik nu een vriendin die me mee neemt om uit te gaan. Als we dan uitgaan naar een dansgelegenheid.. en drank nou bewaar je.. ik zie niets meer.

    ik ben nu wel moe na zo n dag .. heb verschillende filmpjes gezien en k herken alles.

    Door een ongeval heb ik ook een coma gehad. Ik gooide het ook altijd daarop. Voel me eenzaam.. tja

    Heb zomaar van me af geschreven, weet ook niet hoe het precies werkt hier maar toch bedankt, Gerrit.

    De groetjes Ariane

  • rebec

    Hallo

    mijn zoon heeft ook mcdd.

    maar ik moet wel zeggen het valt niet altijd op.

    soms denk ik hij heeft helemaal niks en de andere dag denk ik van ja hij heeft het wel.

    en dat is mcdd.

    vriendelijk groet van rebec

  • rebec

    Hallo gerrit.

    Hoe ben je dan al die jaren erdoor gekomen.

    als ik naar mijn zoontje kijk is het best pittig.

    voor hem.

    en waarom wil je nu medicatie als ik vragen mag.

    groetjes van rebec

  • jacoline

    Hallo,

    Mijn zoontje van 10 heeft de diagnose Mcdd al een aantal jaren, en ik heb er zelf toe aangedrongen om hem op Mcdd te onderzoeken. Ik was er zelf van overtuigd dat dit precies bij hem past, ondanks dat hij eerst andere diagnoses heeft gehad maar ik zeker wist dat dit niet goed voelde.

    We zijn al een heel eind verder in de molen maar er komt steeds meer en meer duidelijkheid.

  • san

    als je meer wilt weten moet je naar een gedragsdeskundige gaan , of kijk even naar Koninklijke Kentalis daar werken we met autisten en daar werken we bij sommige clienten met een Holding.