Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vriendschap

  • Pma

    Hoi allen op dit forum.

    Ik stel me graag even voor. Mijn naam is Pauline , ik ben de moeder van een 18 jarige jongen met autisme, en Gilles de La Tourette (hij scheldt niet hoor, dat is namelijk een te simpele interpretatie van dit syndroom, maar hij heeft tics) en een lichte verstandelijke beperking.

    Op het andere forum heb ik al een paar berichtjes geplaatst en beantwoord. Nu heb ik op dit forum een bericht over een vriendschapsverzoek geplaatst als beantwoording van berichten onder de titel : daten.

    Ik heb een verzoek tot vriendschap en ik zet dus dit bericht ook als nieuw topic erop.

    Ik zoek ouders die ook zonen of dochters hebben die graag vrienden willen hebben. In de omgeving van Leiden. Mijn zoon is een heel erg lieve, vaak vrolijke, jongen van 18 jaar, maar de aard van zijn beperking maakt dat hij veel begeleiding nodig heeft. Ook heeft hij veel behoefte aan contact met leeftijdgenoten. Hij is een zgn. “warme” autist die het contact juist opzoekt en gezelligheid waardeert, liever dan zich terug te trekken. Hij vraagt mij ook om vrienden voor hem te zoeken en het doet me pijn dat hij zich eenzaam voelt. Hij kijkt altijd heel verlangend naar groepjes jongeren op straat en dan zegt hij: ik loop altijd met jou, ik heb geen vrienden, wil je een vriend voor mij zoeken? .

    Nu vraag ik me af of er niet meer ouders zijn die ook een zoon hebben wiens verwachtingen en wensen eigenlijk boven zijn mogelijkheden uitstijgen (en die van ouders) en of er niet een vriend(en) gevonden kunnen worden. Ik wil me er zelf graag voor inzetten en ook uitstapjes doen dan met de beide vrienden. Mijn zoon houdt van muziek en wandelen.

    Reacties welkom! Pauline

  • elle

    Hoi

    Liedjes zingen met hem is leuk?

    Wat jij en hij leuk vinden.

    Het zorgt voor een betere band.

  • elle

    Hoi

    Geef hem een huisdier een kat is geschikt!

  • Pma

    Hoi Elle, dank je nog voor reacties. Blijkbaar wordt het niet door anderen herkend.

    Hij heeft een huisdier , een hond. We zingen heel veel samen.

    Hij wil graag vrienden, dat is anders dan met zijn moeder ..!

  • liavv@live.nl

    Hallo Pauline,

    Beter laat dan nooit denk ik maar…

    Ik ben pas korte tijd bekend met deze site,

    Ik hoop dat ik jouw verzoek beter begrijp.

    Zelf heb ik een zoon van 22 jaar met autisme, die ook graag zijn vrienden kring wil uitbreiden.

    Wellicht klikt het tussen jouw zoon en mijn zoon.

    Ook wij hebben twee honden..

    Als je dit leest kun je altijd reageren voor verder contact.

    Met vriendelijke groet,

    Lia en Maarten

  • elle

    Hoi

    Alles goed?

    Is er verbetering in de situatie?:)-D

    Ik heb nog een tip:Je kunt voorlezen uit verschillende kinderboekjes voor mensen die jonger zijn dan hij en boekjes van zijn eigen leeftijd.Boekjes tot ongeveer 6 jaar oud leest makkelijker weg,omdat hij moeite heeft met verbanden leggen tussen dingen.Dus niet te moeilijke boekjes laten lezen.

    Doei