Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

woongroep MCDD

  • jelou

    Beste lezer,

    Ben moeder van een dochter met MCDD en Tourette. Zij is inmiddels 11 jaar maar de hormonen gieren al aardig, met als gevolg dat werking van medicatie is afgenomen en gedrag niet meer hanteerbaar is, de grip reeds erop verloren, en men mij geadviseerd heeft haar zo snel mogelijk in te schrijven ergens voor permanente bewoning. Oftewel ze moet het huis uit.

    Ben dus een zwerftocht gestart op internet, maar wat een wirwar aan instanties…..

    Ik kom uit Groningen en zoek dus in het noorden des lands iets op dat gebied.

    Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee en info voor mij, voordat ik compleet het wiel opnieuw moet uitvinden…..

    Alvast dank

    Jelou

  • Roely Hulshof

    Hallo jelou,

    Voor onze zoon (11) met MCDD en een gemiddeld IQ zijn wij op zoek naar een geschikte woonvorm in Zwolle. Het is idd een wirwar aan informatie, zelfs op Internet komt men er bijna niet meer uit. Ik raadt je aan om contact op te nemen met de afdeling Informatie van MEE tca@meegroningen.nl Zo hebben wij in ieder geval wel informatie verkregen voor de mogelijkheden in Zwolle bij onze regionale MEE locatie.

    Verder is de regionale NVA nog een mogelijkheid die merendeels nu ook regionale informatiecentra krijgen. AIC noemen zij deze. Op de site www.autisme-nva.nl vond ik o.a.

    Info woongroep OASE

    Gerrit Louwaars

    Mendelssohnlaan 49,9402 RX Assen, tel. 0592-340623, louwaars@home.nl

    Oudercontactpersoon van de regio Groningen is:

    Oudercontactpersoon

    Caroline v.d. Valk

    Oranjestraat 33

    9401 KG Assen

    e-mail: caroline7vdvalk@hotmail.com

    Een andere mogelijkheid is om te informeren via jullie regionale zorgkantoor. Deze is namelijk van alle zorgaanbieders op de hoogte in de regio en kan jou ook informeren. Zorgkantoorgroningen@menzis.nl OpMenzis Zorgatlas

    kun je zoeken naar instanties die jou eventueel ook verder kunnen informeren.

    Suc6 met je zoektocht.

    fam.r.g.hulshof@gmail.com

    PDD-nos McDD en de wereld daar omheen

  • munten

    ik ben pleegouder van een jongen rudy genaamd

    ze zeggen dat hij autistich is en hij heeft ook nog mcdd

    hij word acht jaar .

    nu wilde ik vragen welke medicatie jullie geven als dat gaat

    dank u wel

  • Christina

    risperdal

  • nienke roorda

    Hallo,

    ik ben een moeder met een zoon met MCDD die 15 jaar is en nu ook het advies heeft gekregen uit huis plaatsen. Ben jij al verder voor jouw dochter? hier in het Noorden ( Haren) is echt niets te vinden , zoek nu landelijk maar zou graag ouders bij elkaar willen om samen te kijken wat we kunnen opzetten in het noorden voor onze kinderen,

    hoor graag van jou! mijn email adres is : nroorda@xs4all.nl

    groeten Nienke

  • nienke roorda

    Hallo ,

    Onze zoon van 15 jaar krijgt risperdal, cipramil en ritalin

  • an

    hoi onze dochter staat ook op de wachtlijst,we vinden het supermoeilijk om een beslissing te nemen.

    Ze is bijna 13 en het is niet meer te doen thuis, hier in zuidholland heb je het RMPI is echt super ze kunnen er tot 22 jaar blijven wonen en/of naar school.

    Maar ze zitten ook in andere delen v/h land, misschien een idee om eens te kijken?succes an

  • an

    hoi zie nu pas dat jullie berichten verouderd zijn, zijn er nog mensen die hier komen anno oktober 2010??????????????????????

  • sannie

    Hoi

    Waar ej terecht kan hangt af van locatie en overal hebben ze crisis opvang, laat em weten welke omgeving je wat zoekt ik woon zelf in amsterdam en werk als agogisch therapeut ik kan je met veel vragen beantwoorden zoals CIZ indicatie AWBZ al dat soort aanvragen laat even weten als je er al uit komt

  • wendy

    MIjn dochter krijgt op het moment abilify en hadol

    groetjes wendy